vasárnap, június 18, 2006

Dupla cukkinis tengeri halfilé

Cápaharcsa. (Ha minden igaz –és egyszer régebben páran megerősítették az a pangasius magyarul). Csak ez a cápaharcsa gasztronómiai kontextusban szerintem enyhén horrorisztikusan hangzik, úgyhogy maradjunk a tengeri halfilénél. Imádom a halat, de ellentétben a top minőségű, legfrissebb, tengerparti friss halakkal, amelyeknek kis fokhagymán és olívaolajon kívül sok minden másra nincs is nagyon szükségük, az átlagos minőségű szupermarketes halfilék esetében gyakran szerintem az a veszély, hogy a végeredmény agyonfőzött, vizes, íztelen valami. Ezeknek kicsit több segítségre van szükségük, hogy igazán élvezetesek legyenek.

Ehhez az ételhez onnan jött az inspiráció, hogy valami szakirodalomban (sajnos arra sem emlékszem, hogy magyar, vagy nem magyar) olvastam mostanában, hogy egy híres séf egyik legíresebb étele egy halétel, amelyben a halszeletre zellerpürét ken és beborítja zellerszeletekkel. Zseniális. Mivel vizuális típus vagyok, azonnal megjelent előttem, hogy milyen gyönyörű lehet, ahogy a halat pikkelyszerűen beborítják a szárzeller félholdjai..A hűtőben hetek óta lapuló maradék cukkini pedig már nagyon várakozott, hogy történjen már végre vele valami. Ezt kreáltam és úgy tűnik, sikere volt. A cukkini egyik részéből gyakorlatilag egy mandulás cukkini pesto-t gyártottam, azt kentem rá a halra és a másik részét pedig vékonyan felszeleteltem és beborítottam vele az egészet. Hagymás, petrezselymes paradicsomsalátával tálaltam.

Recept


Hozzávalók (2 személyre)

Két 15dkg-os halfilé
Egy közepes cukkini ¾ része
Olívaolaj, só, bors

A cukkini pesto-hoz:
Negyed (kb. 5dkg) cukkini, felkockázva)
2 púpos ek petrezselyem
egy marék (kb 15 szem) mandula
2 púpos ek reszelt parmezán
1 gerezd fokhagyma, aprítva
2 ek olívaolaj
só, bors

A sütőt előmelegítem 180C-ra.
Elkészítem a cukkini pesto-t: az aprítógépbe teszem a kis kockákra vágott nyers cukkinit, a petrezselymet, a mandulát, parmezánt, fokhagymát és az olívaolajat. Pürésítem (darabosabb lesz, mint egy hagyományos pesto). Sózom, borsozom. A halszeletet bedörzsölöm pici olívaolajjal, sóval, borssal és megkenem a cukkini pesto-val. A cukkini másik részét vékony karikákra szeletelem (vagy félholdakra) és szép sorban kirakom vele a halat. Meglocsolom olívaolajjal. Alufóliával bélelt tepsibe teszem a filéket. (Ha esetleg van otthon friss zöldfűszer –bazsalikom, oregano –pár marékkal a hal alá teszek). 20 percig sütöm. Salátával, vagy parmezános krumplipürével tálalom.

Címkék:


 

 

5 hozzászólás:

Anonymous Névtelen szerint...

Egyszerűen hihetetlenül finom étel, igazi ízorgia,és nagyon egyszerű elkészíteni!

6:12 du.  
Anonymous maayan szerint...

Véletlenül tchinával és citrommal tálaltam, szuper együtt.

9:04 du.  
Blogger ehran szerint...

Némileg megkésve, de kis kiegészítés a cikkhez, a Pangasiusok édes- illetve brakkvizi halak, nem tengeriek. :) Én is tartottam egy ideig, de meglehetősen gyorsan nőnek.

7:54 du.  
Anonymous sannna szerint...

Csatlakoznék én is a lelkesedőkhöz :)

Tényleg nagyon jó ez a recept és könnyen, gyorsan elkészíthető!

Habár én nem szeretem a halat (jó, hogy akkor ezt a receptet választottam :D) de a párom viszont nagyon. De azért azt elmondhatom, hála ennek a szuper ízkombinációnak, nem is volt olyan hal íze :) Szóval köszönöm szépen C.V.

4:16 du.  
Blogger habcsók szerint...

NAGYON FINOM!!! Köszönöm szépen a receptet:))

5:13 du.  

Neked is van véleményed?

<< Főoldal