csütörtök, november 10, 2005

Linguine tészta fokhagymás petrezselymes garnélával

Egy gyors hétköznapi pasta vacsi. Legalábbis itt Brüsszelben, mivel itt hatalmas pultnyi mindenféle tengeri cucc kínálja magát a közértben nem drágán. Ezer féle lazac, rákok, kagylók, halak és társaik, gyönyörűen előkészítve, csomagolva, úgy, hogy gyakorlatilag semmi más teendő nincs velük, mind kibontani és be a lábasba. Semmi tisztítás, pepecselés, hurrá.
Nekem az egyik nagy kedvencem a garnéla, bármilyen formában, úgyhogy majdnem mindig van otthon és sok mindenhez használom. Egyébként a mélyhűtött változat, a szürke tiger prawn, ami nem előfőzött, mint a kis tálcán kapható rózsaszín darabok, sokkal finomabb, de a tálcás előfőzött olyan praktikus, hogy sokszor kerül asztalra. (a mélyhűtöttet ráadásul pucolni kell). Az alábbi tulajdonképpen nem is recept, csak én most pont így csináltam, de gyakorlatilag bármi adható hozzá. Ami semmiképpen nem maradhat ki szerintem, az a jó sok fokhagyma és a petrezselyem. Ezen kívül én most épp úgy csináltam, hogy raktam még hozzá friss gyömbért meg sherry-t is. Bármilyen tészta jó hozzá, szerintem a lapos fajták (linguine, vagy tagliatelle) a legjobb, mert az pont jól veszi fel a szószt. 10 perces kaja és a többség imádja (kivéve persze az ádáz tengeri kütyü ellenségeket). Egy pohár fehérborral..hmmmm..

Így készült:

Hozzávalók (1-2 személyre)

1 doboz garnéla (15dkg)
3 gerezd fokhagyma
egy kis darab friss gyömbér
2-3 ek vaj
jó nagy lötty sherry (mondjuk ½ dl)
nagy csokor petrezselyem
linguine tészta (vagy más)
só, frissen őrölt bors
fél zöldcitrom héja

És még lehet variálni, kiegészíteni hagymával, chilivel, tejszínnel, fehérborral, stb., amihez épp kedvünk van.
Először is felteszem a vizet forrni és al dente-re kifőzöm a tésztát (mennyiség étvágytól függően). A főzési idő felénél elkezdem csináli a rákot: a vajon megpárolom az apróra vágott (nem nyomott!!) fokhagymát és ugyanígy előkészített gyömbért. Felöntöm a sherryvel, pár másodpercet várok, hogy elpárologjon az alkohol. Rádobom a rákot, átforgatom. Ekkor sózom, borsozom (jó sok frissen őrölt bors) és megszórom a zöldcitrom (vagy sima citrom) lereszelt héjával és sok-sok friss petrezselyemmel. Jól összekeverem a leszűrt tésztával és voilá.

Címkék: ,


 

 

2 hozzászólás:

Anonymous Névtelen szerint...

Hát akkor én ma ezzel várom a barátnőmet! :)

5:54 du.  
Anonymous Radi szerint...

Na akkor már csak az al dent-re és a megpárolásra kell guglizzak és megtanulom megcsinálni! :DD

Asszem holnap adok neki egy próbát.

5:58 du.  

Neked is van véleményed?

<< Főoldal